مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مهر 1401 ساعت 03:522022-10-03بين الملل

موافقت رهبر کودتای بورکینافاسو با استعفای مشروط رییس جمهور مخلوع


رهبر کودتاچی جدید بورکینافاسو که جمعه شب با صدور بیانیه ای از انحلال دولت نظامی این کشور و عزل «پل هانری دمیبا»، رهبر این دولت خبر داد، با استعفای مشروط دمیبا موافقت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از رهبران مذهبی و سنتی را خواستار شدند.

دست کم سه ویدیویی که روزهای شنبه و یکشنبه در فضای مجازی انتشار یافت نشان داد، گروه های سربازان سوار بر نفربرهای زرهی پرچم های روسیه را تکان داده و جمعیت اطراف آنها نیز شعار روسیه، روسیه سر دادند.

تیم نیروهای وابسته به ترائوره از مردم خواستند حملات به سفارت فرانسه را متوقف کنند.

بعد از انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه دمیبا به سفارت فرانسه پناهنده شده، معترضان ساختمان این سفارتخانه را مورد حمله قرار دادند.

بر اساس یک بیانیه منتشر شده از سوی ارتش بورکینافاسو، ترائوره تا زمانی که در هفته های آتی یک رییس جمهور نظامی یا غیرنظامی برای یک دولت انتقالی در بورکینافاسو منصوب شود، موقتا رییس جمهور این کشور است.

سربازانی که دمیبا را سرنگون کردند گفتند، این رهبر سابق نظامی بورکینافاسو که قبلا خودش در ماه ژانویه با کودتا روی کار آمد برنامه ای که قرار بود بر اساس آن به سراغ شرکای دیگری برای این کشور برود را نقض کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت رهبر کودتای بورکینافاسو با استعفای مشروط رییس جمهور مخلوع

موافقت رهبر کودتای بورکینافاسو با استعفای مشروط رییس جمهور مخلوع