مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 15:472022-10-02سياسي

آغاز انتخابات جنجالی در برزیل؛ بازگشت «لولا» یا ابقای «ترامپ برزیلی»؟


انتخابات ریاست جمهوری برزیل روز یکشنبه آغاز شد تا تکلیف منصب ریاست جمهوری این کشور از میان 11 نامزد شامل روسای جمهور کنونی و پیشین این کشور روشن شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رقابت ژاییر بولسونارو رییس جمهور راستگرای برزیل با لولا داسیلوا رییس جمهور پیشین و چپگرای این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

منابع رسانه ای خبر دادند، صندوق های اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری برزیل بازگشایی شدند.

یک رسوایی فساد زندانی شده بود .

این روزنامه نوشت: برزیل طی دهه گذشته، از یک بحران به بحران دیگر گذر کرده است: تخریب محیط زیست، رکود اقتصادی، استیضاح یک رییس جمهور، زندانی شدن دو رییس جمهور و یک بیماری همه گیر (کرونا) که بیش از هر جای دیگری در خارج از ایالات متحده باعث مرگ مردم شد .

به روایت نیویورک تایمز، برزیلی ها روز یکشنبه رای خودشان را برای رییس جمهور بعدی خود به صندوق می اندازند، به این امید که بزرگترین کشور آمریکای لاتین را به سوی آینده ای باثبات تر و روشن تر سوق دهند؛ با تصمیم گیری بین دو مردی که عمیقاً به گذشته پرفراز و نشیب برزیل گره خورده اند .

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مورخان در برزیل می گویند این انتخابات به طور گسترده به عنوان مهمترین رای مردم این کشور در دهه های اخیر در نظر گرفته می شود چرا که تا ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز انتخابات جنجالی در برزیل؛ بازگشت «لولا» یا ابقای «ترامپ برزیلی»؟

آغاز انتخابات جنجالی در برزیل؛ بازگشت «لولا» یا ابقای «ترامپ برزیلی»؟