مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 14:172022-10-02بين الملل

تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو عاقلانه نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با اندیشکده فارین ریلیشنز، گفت که تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو پس از فروپاشی شوروی سابق، - وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور است که تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو، غیرمعقول است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با اندیشکده فارین ریلیشنز، گفت که تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو پس از فروپاشی شوروی سابق، عاقلانه نیست.

کیسینجر درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفت: واشنگتن پس از فرو ریختن دیوار برلین، سعی کرد تا تمام اعضای سابق بلوک شوروی را بدون تبعیض زیر چتر خود بگیرد و تمام کشور های واقع شده میان مرکز اروپا و مرز روسیه، از اصلاح ساختار استقبال کردند.

وی افزود: از نگاه روسیه، آمریکا تلاش کرده تا تمام این منطقه را بدون استثنا در یک ساز و کار راهبردی تحت رهبری واشنگتن، ادغام کند.

به گفته کیسینجر، این تحولات اساساً کمربند امنیت تاریخی روسیه را حذف کرده و در نتیجه، تلاش برای گنجاندن اوکراین در ناتو، یک سیاست معقول آمریکایی نیست.

با این وجود، به اعتقاد کیسینجر، این موضوع تلاش های ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه برای ادغام دوباره اوکراین در حلقه نفوذ مسکو ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو عاقلانه نیست

تصمیم آمریکا برای الحاق اوکراین به ناتو عاقلانه نیست