مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 13:172022-10-02بين الملل

«میرضیایف» فردا به مجارستان می رود


رییس جمهور ازبکستان بنا به دعوت همتای مجارستانی روزهای 3 و 4 اکتبر در یک سفر رسمی به این کشور می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان بنا به دعوت طرف مجارستانی روزهای 3 و 4 اکتبر با یک سفر رسمی به بوداپست می رود.

لازم به ذکر است که نشست قریب الوقوع، پاسخ رییس جمهور ازبکستان بر اساس توافقات به دست آمده در نشست سران دو کشور در ماه مارس سال گذشته میلادی در شهر تاشکند است.

بر اساس برنامه سفر، در شهر بوداپست گفت وگوهای متقابل در سطح عالی با کاتالینا نواک رییس جمهور و ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان انجام خواهد شد.

توسعه بیش از پیش روابط مشارکت راهبردی و گسترش همکاری های چند جانبه، در درجه اول در زمینه های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، کشاورزی، مالی و فرهنگی در دستور کار نشست ازبکستان و مجارستان قرار دارند.

  همچنین برای اجرای پروژه ها و برنامه های مشترک مبنی بر افزایش حجم مبادلات بازرگانی، تعمیق همکاری صنعتی در زمینه های داروسازی، مجتمع زراعتی و صنعتی، ماشین سازی، صرفه جویی در آب و سایر حوزه ها توجه خاص خواهد شد.

علاوه بر این، در مورد مسائل سیاست بین المللی و منطقه ای از جمله همکاری های متقابل در چارچوب سازمان کشورهای ترک تبادل نظر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میرضیایف» فردا به مجارستان می رود

«میرضیایف» فردا به مجارستان می رود