مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 12:022022-10-02اقتصادي

کدام کشورها مقصد کالا از بنادر بوشهر هستند؟/ کالاهایی که بیشترین صادرات را دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، علی سلیمانی ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران  با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر از نظر وزن 7 درصد و از نظر ارزش 62 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در نیمه نخست سال حدود 14 میلیون و 362 هزار تن کالا به ارزش حدود 7 میلیارد و 481 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است.

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر به ترتیب به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، سودان، نیجریه، موزامبیک، پاکستان و تایلند است.

سلیمانی با اشاره به اینکه حجم واردات کالا از گمرکات استان در مدت یاده شده نیز افزایش داشته است، بیان کرد: در 6 ماهه امسال، بالغ بر 318 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 934 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 36 درصد و از نظر ارزشی 65 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اعلام کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول LED، انواع چای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کشورها مقصد کالا از بنادر بوشهر هستند؟/ کالاهایی که بیشترین صادرات را دارند

کدام کشورها مقصد کالا از بنادر بوشهر هستند؟/ کالاهایی که بیشترین صادرات را دارند