مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 11:472022-10-02حوادث

پیدا شدن تابوت عجیب سه هزار ساله در مصر (+عکس)


باستان شناسان از کشف تابوت صورتی یک نگهبان در اهرام مصر با قدمت 3300 سال که به دوره امپراتوری رامسس دوم تعلق داشته، خبر دادند.

- باستان شناسان در مصر، یک تابوت سنگی 3300 ساله از یک مقام رسمی را کشف کرده اند که جسد مومیایی اش مدت ها پیش توسط دزدان قبر، به سرقت رفته بود.

این تابوت که دارای پوششی از گرانیت صورتی است، برای یک مقام رسمی به نام “Ptah-im-wea” ساخته شده که طبق زبان هیروگلیف حک شده روی آن، در زمان رامسس دوم (1213 تا 1279 قبل از میلاد) سکونت داشته و نگهبان معبدی در اهرام مصر بوده که توسط رامسس دوم در تبس (لوکسور امروزی) ساخته شده بود.

بر اساس کتیبه هیروگلیف، Ptah-im-wea بر دام های معبد نظارت داشته و به عنوان رییس خزانه معبد، مسئولیت ارسال هدایای الهی به خدایان را برعهده داشته است.

با این حال، Ptah-in-wea در نزدیکی معبدی که او برای رامسس دوم نگهبانی می کرد، دفن نشد.

در عوض، تابوت او را در کنار اهرامی قرار دادند که 1000 سال قبل در ساقارا ساخته شده بود، شهری باستانی که به گورستان های وسیعش معروف است.

در این بیانیه آمده است که باستان شناسان این تابوت را در نزدیکی اهرام متعلق پادشاه یوناس (حکومت در حدود 2323 تا 2353 قبل از میلاد) در جنوب راهرویی که در آن افراد به داخل هرم وارد می شدند، کشف کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیدا شدن تابوت عجیب سه هزار ساله در مصر (+عکس)

پیدا شدن تابوت عجیب سه هزار ساله در مصر (+عکس)