مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 11:372022-10-02پزشكي

رژیم غذایی که نشانه های زوال عقل را کاهش می دهد


دو دوره کوتاه از یک رژیم غذایی کم کالری که شبیه روزه داری است، باعث کاهش التهاب و تاخیر در کاهش شناختی در مدل های موش مبتلا به بیماری آلزایمر شد.

- محققان گزارش کردند که این رژیم غذایی برای انسان ایمن است و می تواند به کاهش علائم آلزایمر کمک کند.

محققان به رهبری پروفسور والتر لونگو با همکاری پروفسور کریستین پایک و پینچاس کوهن دریافتند، موش هایی که چندین دوره از رژیم غذایی مقلد روزه را گذرانده بودند، آسیب شناسی آلزایمر کمتری را نشان دادند.

محققان سطوح پایین تری از دو نشانه اصلی این بیماری یعنی آمیلویید بتا، محرک اصلی تشکیل پلاک در مغز و پروتیین تاو هیپرفسفریله شده که درهم پیچیدگی در مغز ایجاد می کند را پیدا کردند.

آنان همچنین دریافتند که التهاب مغز در مقایسه با موش هایی که با رژیم غذایی استاندارد تغذیه شده بودند، در آزمون های شناختی کاهش یافته و عملکرد بهتری دارد.

رژیم غذایی مقلد روزه (FMD) به طور کلی سرشار از چربی های غیراشباع و کم کالری، پروتیین و کربوهیدرات هاست و به گونه ای طراحی شده است که اثرات روزه داری فقط با آب را تقلید و در عین حال مواد مغذی لازم را نیز فراهم کند.

نتایج تحقیقات قبلی به رهبری لونگو نشان داده است که چرخه های کوتاه مدت و دوره ای رژیم غذایی مقلد روزه با دامنه وسیعی از اثرات مفید، از جمله ترغیب بازسازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی که نشانه های زوال عقل را کاهش می دهد

رژیم غذایی که نشانه های زوال عقل را کاهش می دهد