مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 09:172022-10-02سياسي

نقشه های آقای «لوییس» برای تجزیه طلبی!


مهم ترین نظریه تجزیه ایران در دوران معاصر، کار یک مورخ یهودی انگلیسی است که او را یکی از بزرگ ترین مورخان تاریخ می دانند؛ کسی که پدر نقشه های تجزیه ایران است و نامش «برنارد لوییس» است.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: طرح خاورمیانه بزرگ که بر تجزیه کشورهای منطقه تأکید دارد مهم ترین کار برنارد لوییس است و فلسفه اش هم این است: کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند و باید این کشورها تجزیه شوند تا یک بار برای همیشه قدرت اسلام خنثی شود، وگرنه اسلام، غرب را نابود خواهد کرد .

طرح و نظریه لوییس نقشه ای معروف هم دارد و البته به شکل گیری نقشه های مختلفی برای تجزیه کشورهای خاورمیانه و خاور نزدیک منجر شده است.

نکته مهم درباره لوییس اینکه تجزیه ایران، کانون مرکزی و بخش اصلی طرح وی است و چنین است: طبق طرح لوییس ایران به 6 تکه تقسیم می شود.

در واقع بخش هایی از ایران به کشورهای همسایه می پیوندد و اقوام بلوچ و عرب و ترک و کرد از ایران جدا می شوند .

حالا واقعا چرا ایران اینقدر مهم است؟ خود لوییس که صهیونیست دوآتشه بود در یک سخنرانی در دانشگاه تل آویو دلیلش را گفته است: در دوهزار سال گذشته هیچ کشورگشا یا نیروی خارجی ای نتوانسته است بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، که این یکی از نشانه های فرهنگ برتر است، و فرهنگ برتر همیشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه های آقای «لوییس» برای تجزیه طلبی!

نقشه های آقای «لوییس» برای تجزیه طلبی!