مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 09:072022-10-02پزشكي

شیوع انواع سوءرفتار با سالمندان تهرانی


یافته های یک پژوهش نشان داد که 37 درصد از سالمندان شرکت کننده در این مطالعه، انواع سوءرفتار را تجربه می کنند و سه مؤلفه غفلت عاطفی، سوءرفتار روان شناختی و سوءرفتار مالی سه نوع سوءرفتار مهم علیه سالمندان بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سالمندان به دلیل کهولت سن و تعدد بیماری های زمینه ای ممکن است از شرایط جسمی و فیزیکی مناسبی برخوردار نباشند، به همین دلیل ممکن است نیازمند حمایت های بهداشتی و درمانی باشند.

دگرگونی ساختارهای اجتماعی از شکل سنتی به صنعتی و تغییر نظام خانواده و تمایل فرزندان به زندگی جداگانه از والدین، همراه با تحولات و بحران های مالی و فشارهای روانی حاصل از زندگی مدرن، منجر به تخریب جایگاه سالمندان و گسست عاطفی بین نسل ها شده و آسایشگاه های سالمندی به عنوان جایگزین نقش های خانوادگی مطرح شده است.

آمارها نشان می دهد که سالمندانی که با خانواده زندگی می کنند، نسبت به سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند، بیشتر عمر کرده به میزان بیشتری استقلال خود را حفظ می کنند.

از سوی دیگر؛ پر هزینه بودن مراقبت های جانشین در منزل و عدم دسترسی به آن در شهرهای کوچک و همچنین عدم تمایل خانواده ها به سپردن والدین خود به خانه سالمندان، موضوع مراقبت از این گروه جمعیتی را به عنوان چالشی در حوزه مراقبت و سلامت سالمندان مطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع انواع سوءرفتار با سالمندان تهرانی

شیوع انواع سوءرفتار با سالمندان تهرانی