مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 04:022022-10-02بين الملل

پژوهشگر لبنانی: حضور آمریکا در سوریه برای فشار بر دمشق و مسکو است


پژوهشگر و نویسنده لبنانی در امور ترکیه و غرب آسیا در مصاحبه با خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به دلایل تداوم حضور آمریکا در سوریه، آن را برای اعمال فشار بر دولت سوریه و مسکو دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دکتر هدی رزق پژوهشگر و نویسنده لبنانی در امور از آن بهره اقتصادی به عمل آورده و علاوه بر آن از این حضور نظامی به عنوان اهرم فشاری بر دولت سوریه و مسکو و اعمال نوعی محاصره از طریق صادرات نفت و آرد از مناطق تحت سیطره خود، استفاده می کند.

دکتر هدی رزق در مصاحبه با خبرگزاری فارس به تشریح موضوع عقب نشینی ترکیه از سوریه و تغییر سیاست های این کشور در قبال دمشق و تداوم حضور نظامی آمریکا پرداخت که در ذیل مشروح آن آمده است: با توجه به انتشار اخباری درباره تماس های سوریه و ترکیه در سطح امنیتی، به نظر شما آیا این تماس ها به سطح سیاسی خواهد رسید؟ حقیقت اخبار مربوط به تصمیم رییس جمهور ترکیه برای دیدار مستقیم با رییس جمهور ترکیه نیز سعی دارد افکار عمومی این کشور را نسبت به استقبال از دمشق آماده کند و دیدارهای اطلاعاتی برای به وجود آوردن زمینه های مشترک دو طرف ادامه دارد.

آیا سوریه شروطی برای آشتی با ترکیه دارد؟ به خصوص اینکه شنیده می شود آنکارا خواهان برگزاری نشست هایی بدون شروط قبلی است و آیا این به نفع منافع سوریه است؟  هد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر لبنانی: حضور آمریکا در سوریه برای فشار بر دمشق و مسکو است

پژوهشگر لبنانی: حضور آمریکا در سوریه برای فشار بر دمشق و مسکو است