مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 03:022022-10-01بين الملل

افسر اطلاعاتی سابق سوییس: آمریکا مسئول احتمالی انفجار در نورد استریم است


یک افسر اطلاعاتی سابق سوییس، آمریکا را مقصر احتمالی انفجارهای اخیر علیه خط لوله های انتقال گاز «نورد استریم» دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژاک بو ، افسر سابق سرویس اطلاعاتی سوییس گفت، نشانه های بیشتر و بیشتری وجود دارند از اینکه آمریکا مسئول خرابکاری اخیر در خط لوله های انتقال گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، ژاک بو که سابقا به عنوان مشاور ائتلاف ناتو نیز فعالیت داشته در مصاحبه ای با یک کانال رادیویی فرانسوی گفت، لهستان و اوکراین با توجه به اینکه شدیدا برای انتقال گاز از طریق خاک خود لابی کرده و از ابتدا با ساخت این خط لوله ها مخالف بودند می توانند مقصر این حادثه باشند.

ژاک بو اضافه کرد، آمریکا تمایل مسلم خود به بر هم زدن روابط میان و متحدانشان دست به استفاده ابزاری از اوکراین به هدف خدمت به منافع راهبردی آمریکا زدند.

روز جمعه آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا دست داشتن واشنگتن در حملات اخیر علیه خط لوله های نورد استریم 1 و نورد استریم 2 را رد کرد.

در تاریخ 26 سپتامبر 2022 (چهارم مهر 1401) خط لوله های انتقال گاز طبیعی نورد استریم 1و 2 هدف انفجارهایی قرار گرفتند که کرملین آنها را اقدام تروریستی دانست و مقامات اطلاعاتی مسکو به وجود ردپای غربی ها در این حادثه اشاره کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسر اطلاعاتی سابق سوییس: آمریکا مسئول احتمالی انفجار در نورد استریم است

افسر اطلاعاتی سابق سوییس: آمریکا مسئول احتمالی انفجار در نورد استریم است