مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 21:172022-10-01بين الملل

ادامه مخالفت «اردوغان» با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رییس جمهور ترکیه روز شنبه هشدار داد که درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تا زمانی که این دو کشور به وعده های خود به آنکارا عمل نکنند، - رییس جمهور ترکیه هشدار داد که درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تا زمانی که این دو کشور به وعده های خود به آنکارا عمل نکنند، تایید نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رییس جمهور ترکیه روز شنبه هشدار داد که درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تا زمانی که این دو کشور به وعده های خود به آنکارا عمل نکنند، تایید نخواهد کرد.

به نوشته وبگاه احوال ، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: تا زمانیکه وعده های داده شده به ترکیه محقق نشود، موضع اصولی خود را حفظ خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، ترکیه هنوز عضویت سوئد و فنلاند به ناتو را تایید نکرده زیرا این کشور نسبت به رویکرد کشورهای شمال اروپا نسبت به آنچه که تروریستی می داند، ابراز نگرانی کرده است.

اردوغان گفت: ما به دقت دنبال می کنیم که آیا وعده های سوئد و فنلاند محقق می شود یا خیر و البته تصمیم نهایی با پارلمان ترکیه خواهد بود.

در مجموع 28 عضو از 30 عضو ائتلاف ناتو عضویت فنلاند و سوئد را تایید کرده اند و تنها مجارستان و ترکیه نتوانستند پیشنهادهای عضویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه مخالفت «اردوغان» با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

ادامه مخالفت «اردوغان» با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو