مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 20:322022-10-01بين الملل

ادامه مخالفت «اردوغان» با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو


رییس جمهور ترکیه هشدار داد که درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تا زمانی که این دو کشور به وعده های خود به آنکارا عمل نکنند، تایید نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور ، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنرانی در پارلمان این کشور  گفت: تا زمانیکه وعده های داده شده به ترکیه محقق نشود، موضع اصولی خود را حفظ خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، ترکیه هنوز عضویت سوئد و فنلاند به ناتو را تایید نکرده  زیرا این کشور نسبت به رویکرد کشورهای شمال اروپا نسبت به آنچه که تروریستی می داند، ابراز نگرانی کرده است.

اردوغان گفت: ما به دقت دنبال می کنیم که آیا وعده های سوئد و فنلاند محقق می شود یا خیر و البته تصمیم نهایی با پارلمان ترکیه خواهد بود.

در مجموع 28 عضو از 30 عضو ائتلاف ناتو عضویت فنلاند و سوئد را تایید کرده اند و تنها مجارستان و ترکیه نتوانستند پیشنهادهای عضویت را برای تصویب به پارلمان های خود ارسال کنند.

سوئد روز جمعه در اقدامی جهت جلب رضایت ترکیه اعلام کرد که تحریم تسلیحاتی خود را علیه ترکیه لغو خواهد کرد.

پیش از این،  مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با هشدار درباره جلوگیری از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو درصورت عمل نکردن به یادداشت سه جانبه با ترکیه، گفته بود: فنلاند و سوئد نیاز به اصلاح قوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه مخالفت «اردوغان» با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

ادامه مخالفت «اردوغان» با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو