مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 15:472022-10-01اقتصادي

اجرای ناصحیح سیاست های اصل 44 باعث واگذاری سهام بدون کاهش مدیریت دولت شده است


رییس جمهور با اشاره به نواقص اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی در گذشته، گفت: در این روند مدیریت دولت کاهش پیدا نکرده، بلکه سهام به جای دیگری واگذار شده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله برای بهبود روند واگذاری ها تشکیل شود.

رییسی با ابراز ناخرسندی از اینکه وقتی یک بنگاه یا شرکت دولتی در لیست واگذاری قرار می گیرد پس از مدتی با اعمال نظر آن سازمان یا وزارتخانه از این لیست خارج می شود، تاکید کرد: در زمینه واگذاری ها اجرای درست قانون و سیاست ها ملاک باشد.

رییس جمهور در مورد قیمت گذاری بنگاه های اقتصادی و شرکت های دولتی برای واگذاری اظهار داشت: در مورد سازوکار قیمت گذاری باتوجه به اینکه کارشناسان عموماً یک بازه قیمتی را مشخص می کنند و نظرات متفاوتی در این زمینه دارند، باید یک ساز و کار واحد برای قیمت گذاری با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی در هیئت واگذاری ایجاد شود تا آسیب های مربوط به آن کاهش یابد.

آیت الله رییسی با تاکید بر اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار توسط دستگاه های اجرایی خاطرنشان کرد: دستگاه های جامانده در اجرای این قانون توبیخ شوند.

رییس جمهور با تشریح اهمیت توجه به مسئله اهلیت سنجی در واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، اظهار داشت: باید مشخص شود ملاک اهلیت سنجی چیست، در این زمینه نیازمند ایجاد یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای ناصحیح سیاست های اصل 44 باعث واگذاری سهام بدون کاهش مدیریت دولت شده است

اجرای ناصحیح سیاست های اصل 44 باعث واگذاری سهام بدون کاهش مدیریت دولت شده است