مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 15:022022-10-01اقتصادي

پیش بینی برداشت هزار و 500 تن پسته از باغ های اردستان


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: 3 هزار هکتار باغ پسته، نیمی بارور و نیمی غیربارور، در این شهرستان وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه سال جاری هزار و 500 تن محصول پسته از این باغ ها برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردستان، اسحاق شفیعی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار داشت: 3 هزار هکتار باغ پسته، نیمی بارور و نیمی غیربارور، در این شهرستان وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه سال جاری هزار و 500 تن محصول پسته از این باغ ها برداشت شود.

وی با بیان اینکه 95 درصد از پسته اردستان به خارج از استان و کشور صادر می شود، افزود: سالانه 40 هکتار به باغ های پسته شهرستان اردستان افزوده می شود و از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه هر سال 200 نفر به برداشت پسته اشتغال دارند.

 شفیعی با بیان اینکه اقلیم گرم و خشک منطقه و خشکسالی کاشت درختان کم آب را در شهرستان اردستان اجتناب ناپذیر کرده است، گفت: در 80 درصد از باغ های پسته این شهرستان سامانه های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش راندمان آبیاری اجرا شده است.

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه 80 درصد از محصول پسته اردستان فرآوری و درجه بندی می شود، بیان کرد: کمبود کارگاه های فرآوری و سوداگری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت هزار و 500 تن پسته از باغ های اردستان

پیش بینی برداشت هزار و 500 تن پسته از باغ های اردستان