مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 13:422022-10-01سياسي

کتاب «تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)» به چاپ هشتم رسید


کتاب «تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)» توسط بوستان کتاب به چاپ هشتم رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس چاپ هشتم کتاب تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع) اثر سیدجعفر مرتضی عاملی و ترجمه محمد سپهری به همت مؤسسه بوستان کتاب در 256 صفحه منتشر شد.

سلوک سیاسی امام حسن مجتبی (ع)، فراز برجسته تاریخ اسلام و مقطعی بسیار پر نکته و درس آموز است اما مورخان و تحلیل­گران کمتر به آن همت گماشته و در معرفی ایشان بیشتر به نقل حوادث و وقایع عادی پرداخته اند.

در این تألیف، نویسنده با دیدی محققانه به تجزیه و تحلیل وقایعی همت گمارده که به طور مستقیم و غیرمستقیم با زندگانی امام حسن (ع) ارتباط دارد و در مواردی آن حضرت نقش فعالی در تکوین آن بر عهده داشته است، مثل داستان مباهله و بیعت رضوان.

مؤلف این حاضر، بر خلاف تاریخ نگاران و سیره نویسان، به نقل حوادث و تاریخچه زندگانی امام حسن مجتبی (ع) نپرداخته، بلکه زندگانی سیاسی آن جناب را به طور دقیق تجزیه و تحلیل کرده است.

ساختار اثر اثر حاضر در سه فصل تألیف شده است؛ در فصل اول که به زندگانی سیاسی امام حسن (ع) در عهد رسول خدا (ص) اختصاص یافته، ضمن بیان مبحثی با عنوان پیامبر اکرم (ص) و آینده امت اسلامی ، به داستان مباهله اشاره شده و در ادامه بعضی از موضع گیری های امام حسن (ع) تبیین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)» به چاپ هشتم رسید

کتاب «تحلیلی بر زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)» به چاپ هشتم رسید