مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 11:172022-10-01بين الملل

تجمع و تظاهرات مجدد در بغداد؛ حمله افراد به پلیس


افراد شرکت کننده در تجمعات بغداد که برخی از آن ها، پرچم های منتسب به جریان صدر را در دست دارند، بار دیگر امروز تجمع کرده و برخی افراد در حال حمله با سنگ و آجر به پلیس هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امروز شنبه اول اکتبر، سومین سالروز تظاهرات اکتبر سال 2019 است که در نتیجه حمایت برخی کشورهای غربی از آن، به سقوط دولت وقت عراق به ریاست عادل عبدالمهدی انجامید و پس از آن دولت مصطفی الکاظمی رو کار آمد.

  گروه ها و احزاب و افرادی که در تظاهرات سه سال پیش شرکت داشتند، در عراق به احزاب تشرینی (اُکتبری) شهره شدند.

هر چند گفته می شود که احزاب و گروه های تشرینی در این تظاهرات هستند، اما به گفته منابع عراقی، بسیاری از افراد حاضر در تجمع امروز پرچم های منتسب به جریان صدر را در دست دارند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری عراق (واع)، فرماندهی عملیات بغداد (ارتش)، امروز از وضعیت باثبات و زندگی طبیعی و تردد عادی و روان در پایتخت گفت و تأکید کرد، آنچه برخی در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی در خصوص استقرار برخی گروه های مسلح در برخی مناطق بغداد، ادعا کرده اند، صحت ندارد .

همچنین یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با تأکید بر آماده بودن طرح تأمین امنیت تظاهرات میدان التحریر گفت، وضع امنیتی همه استان های عراق خوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع و تظاهرات مجدد در بغداد؛ حمله افراد به پلیس

تجمع و تظاهرات مجدد در بغداد؛ حمله افراد به پلیس