مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 08:272022-10-01پزشكي

چاشنی سلامت دانش آموزان را فراموش نکنید


تغذیه سالم، مهم ترین اصل در سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است و خوردن صبحانه، چاشنی اصلی آن است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کارشناسان تغذیه بر این باورند که خوردن صبحانه مهم ترین اصل در تأمین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است و نباید نسبت به این موضوع بی اعتنا بود.

در این بین، مشاهدات و بررسی های میدانی نشان می دهد که قریب به اتفاق دانش آموزان صبحگاهی، هنگام رفتن به مدرسه، صبحانه نمی خورند که نمی توان نسبت به نقش والدین بی اعتنا بود.

زیرا، برخی از والدین اصلاً به این مهم توجه نمی کنند که خوردن نان و پنیر ساده چقدر می تواند در تأمین سلامت بچه ها اثرگذار باشد.

شاید خیلی جدی نگیریم، اما یک لقمه نان و پنیر ساده، همان چاشنی سلامت بچه ها است که می خواهند درس یاد بگیرند.

غزاله اسلامیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و اهمیت تغذیه دانش آموزان، اظهار کرد: اینکه کودک در منزل و مدرسه از چه الگوی غذایی پیروی کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با عنوان این مطلب که پیروی از سبک زندگی سالم به بهبود روند یادگیری، رشد و تقویت سیستم ایمنی کودک کمک می کند، وعده صبحانه یکی از مهم ترین وعده هایی غذایی دانست و گفت: کودک با دریافت درست ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاشنی سلامت دانش آموزان را فراموش نکنید

چاشنی سلامت دانش آموزان را فراموش نکنید