مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 17:122022-09-30اقتصادي

بورس کالا ضربه گیر اثرات مخرب قیمت گذاری دستوری بر صنایع کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا فولادگر به اهمیت و مزایای فروش محصولات تولیدی شرکت های بورسی در بورس کالا اشاره و اظهار کرد: - مشاور وزیر اقتصاد گفت: هرگونه تصدی گری دولت در اقتصاد منجر به بروز اخلال در بازار ها و نیز ایجاد رانت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا فولادگر به اهمیت و مزایای فروش محصولات تولیدی شرکت های بورسی در بورس کالا اشاره و اظهار کرد: بورس کالا بازاری شفاف و مبتنی بر عرضه و تقاضا است که در آن تولیدکننده و مصرف کننده واقعی، کالایی مشخص را بدون واسطه مورد مبادله و معامله قرار می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مبادله تحت نظارت ناظر بورس کالا، بر مبنای قیمت پایه و رقابت خریداران انجام می شود؛ بنابراین انجام معاملات در این بازار به دور از هر گونه رانت و فساد خواهد بود و معامله گران می توانند نسبت به صحت معامله و نیز وجود شفافیت در تعیین قیمت ها اطمینان خاطر داشته باشند.

فولادگر با بیان اینکه معامله کالاهای همگن در بورس کالا به عنوان شفاف ترین روش ممکن برای حذف رانت و واسطه گری محسوب می شود، اظهار داشت: این نوع معاملات در کشور ما طی یک دهه اخیر به صورت ویژه ای توسعه یافته و نتایج مثبت آن در زنجیره معامله فلزات اساسی، سیمان، محصولات پتروشیمی و خودرو قابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس کالا ضربه گیر اثرات مخرب قیمت گذاری دستوری بر صنایع کشور

بورس کالا ضربه گیر اثرات مخرب قیمت گذاری دستوری بر صنایع کشور