مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 16:072022-09-30اقتصادي

افزایش 12 دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی


روند افزایش قیمت کالاهای اساسی امروز نیز در بازارهای جهانی ادامه داشت، به طوری که هربوشل گندم با 12 دلار رشد قیمت همراه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روند افزایش قیمت کالاهای اساسی امروز نیز در بازارهای جهانی ادامه داشت، به طوری که هربوشل گندم با 12 دلار رشد قیمت همراه شد.

روند افزایش قیمت ها در سایر کالاهای اساسی هم ادامه داشت، به طوری که ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود 4 دلار رشد قیمت را داشت.

خوراک دام 70 درصد هزینه تولید محصولات پروتیین را تشکیل می دهد و رشد قیمت این محصول هزینه تمام شده تولید و متعاقب آن قیمت های بازار را افزایش می دهد.

در ادامه قیمت دانه های روغنی نیز از قطار افزایش قیمت ها عقب نماند، به طور که 6 دلار افزایش قیمت را در بازار تجربه کرد رشد قیمت کالاهای اساسی پس از شیوع ویروس به دوران هیزم سوزی در منازل برگشته اند و قیمت هیزم در اروپا 10 برابر شده است.

اگرچه کشورهای اروپایی تمام تلاش خود را صرف می کنند تا با افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کاهش مصرف، وابستگی خود را به نفت و گاز روسیه کمتر کنند اما کارشناسان پیش بینی می کنند که این کار حداقل در زمستان امسال شدنی نیست و زمستان بسیار سختی را برای اروپا از همین الان تصور کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 12 دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی

افزایش 12 دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی