مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 14:022022-09-30سياسي

شگفتی های انتخابات کویت؛ از موفقیت بی سابقه شیعیان تا راهیابی زنان


نتایج انتخابات مجلس ملی کویت حاکی از نکات قابل توجهی از جمله پیروزی معارضان، موفقیت بی سابقه شیعیان و راهیابی زنان برای اولین بار به پارلمان این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته (پنج شنبه، 29سپتامبر) مردم کویت به پای صندوق های رای رفتند تا پنجاه نماینده دور جدید مجلس ملی کشورشان را انتخابات کنند؛ حالا نتایجی که به دست آمده حکایت از برخی شگفتی ها نظیر پیروزی معارضان، موفقیت شیعیان و راهیابی زنان دارند.

روز گذشته؛ آغاز رای گیری و شمارش آراء طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت کویت کونا ، فهرست نمایندگان جدید و کاندیدهای این انتخابات شامل 305 نامزد زن و مرد در پنج حوزه انتخاباتی بوده که روز گذشته برای انتخاب شدن به عنوان 50 عضو مجلس امت (پارلمان ملی) با هم رقابت کردند.

 شمارش آرا بلافاصله پس از پایان روند رای گیری، عصر دیروز پنجشنبه آغاز شد و تلویزیون دولتی کویت نتایج شمارش آراء را از کمیته ها و پایگاه های انتخاباتی به طور زنده پخش می کرد.

پیروزی انتخاباتی معارضان دولت کویت امروز (صبح جمعه، 30سپتامبر) نتایج رسمی انتخابات پارلمانی را اعلام کرد .

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که ترکیب نمایندگان جدید پارلمان کویت به میزان 54درصد تغییر داشته و تنها 12 کاندید از دور قبل دوباره انتخاب شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگفتی های انتخابات کویت؛ از موفقیت بی سابقه شیعیان تا راهیابی زنان

شگفتی های انتخابات کویت؛ از موفقیت بی سابقه شیعیان تا راهیابی زنان