مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 12:022022-09-30ورزشي

تنهاترین پستاندار خزر نفس ندارد


تنها یک گام تا انقراض تنها پستاندار خزر باقی مانده و به نظر می رسد طناب دار این جاندار بی حاشیه در کف دریا بافته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر سنی بالای چهل سال داشته باشید و ساکن مازندران، آن وقت خاطرات عجیبی از خزر و رودخانه های منتهی به دریا دارید، آن وقت ها دریا خانه جانداران زیادی بود، از دور که به آب ها چشم می دوختید یک دفعه سری بدون مو که سبیل دارند و هر از چندگاهی از آب بیرون می زند را می دیدید، موجوداتی که خانه شان دریاست، اما چون شش دارند نمی توانند زیر آب بمانند، پس هر 5دقیقه یک بار برای تنفس به سطح آب برمی گردند.

آن ها فوک های خزری هستند که در مازندران به سگ آبی هم معروفند، فوک های خزری حدود 12هزارسال قبل غذای اصلی انسان هایی را تشکیل می دادند که برای اولین بار در غار ها ساکن شده بودند و قصد به وجود آوردن اولین روستا ها را در مازندران داشتند.

فوک ها تعدادشان آنقدر زیاد بود که کم زحمت ترین غذا برای انسان های آن زمان را تشکیل می داد، آن ها با دسترسی به رودخانه ها و دریا غذای خود را که از قضا سرعت بالایی هم برای فرار در خشکی نداشتند شکار می کردند.

حالا 12هزار سال از آن زمان ها می گذرد، دریا عقب کشیده و و غار ها جایشان را به ساختمان ها داده اند، این روز ها همه چیز سر جای خودش است الا فوک هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنهاترین پستاندار خزر نفس ندارد

تنهاترین پستاندار خزر نفس ندارد