مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 09:472022-09-30پزشكي

افزایش اهدای خون در زمان فروکشی کرونا


اکنون سطح ذخایر خون در کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه ذخایر خونی وجود ندارد اما مهم این است که همیشه باید بین میزان خون اهدایی و نگهداشتن ذخایر خون در سطح ایده آل و قابل قبول همچنین مصرف روزانه خون و پاسخگویی به موقع به نیاز بیمارستان ها تعادل برقرار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، انسان های نوعدوست با اهدای خون، نجات دهنده جان بیماران هستند اما سطح ذخایر خون باید حفظ شود و جوابگوی نیاز بیماران باشد و در عین حال هم از اهدای خون هیجانی جلوگیری شود زیرا بهترین جا برای نگهداری خون رگ های اهداکنندگان است تا در مواقع نیاز به یاری بیماران بشتابند.

نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و هیچ جایگزینی برای خون تا کنون نیامده است.

بیمارانی هستند که به طور مستمر نیارمند به دریافت خون و فرآورده های خونی هستند و در کنار آن مادران باردار که منتظر تولد نوزاد هستند و بیماران در معرض اعمال جراحی به خون نیاز دارند.

سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز آنهاست تا در هر زمانی خون و فرآورده های آن را با بالاترین کیفیت تامین کند.

با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی است و جان برخی از بیماران مانند تالاسمی و سرطان به خون وابسته است و از مصرف کنندگان همیشگی خون محسوب می شوند و از سویی دیگر برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اهدای خون در زمان فروکشی کرونا

افزایش اهدای خون در زمان فروکشی کرونا