مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 21:022022-09-29سياسي

فلسفه یادواره شهدا تعظیم شعائر دینی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبر گزاری دانشجو حجت الاسلام احمد مروی پیش از ظهر پنج شنبه در یادواره سردار شهید یوسف کلاهدوز و سرداران شهید قوچان، - تولیت آستان قدس رضوی گفت: تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت آن نشان دهنده تقوا است که قرآن به آن اشاره کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان های خبر گزاری دانشجو حجت الاسلام احمد مروی پیش از ظهر پنج شنبه در یادواره سردار شهید یوسف کلاهدوز و سرداران شهید قوچان، با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا، تعظیم شعائر دینی و الهی است، اظهار کرد: در تفاسیر آیات قرآن آمده است تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت آن نشان دهنده تقوا بوده و منظور قرآن تنها اعمال حج نیست.

وی تأکید کرد: پایبندی به همه ارزش های دینی و انسانی، ایمان و عمل صالح، برپا کردن همه اموری که ازنظر اسلام خیر و فضیلت است همان تعظیم شعائر دینی است و بزرگداشت شهیدان یکی از مصادیق تعظیم شعائر بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به یاد کردن امام رضا با دو صفت صدیق و شهید در صلوات خاصه این امام معصوم، گفت: پیامبر اکرم (ص) بالاترین خوبی را شهادت ذکر می کند که از آن بالاتر نداریم و ما هم در صلوات خاصه برای امامی که واجد همه فضیلت هاست، شهادت را ذکر می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه یادواره شهدا تعظیم شعائر دینی است

فلسفه یادواره شهدا تعظیم شعائر دینی است