مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 17:222022-09-29بين الملل

عضو چارچوب هماهنگی: کُردهای مسلح مخالف ایران، بیش از 50 مقر در کردستان دارند


یکی از رهبران چارچوب هماهنگی گفت که منطقه کردستان در حال حاضر، بیش از 50 مقر متعلق به احزاب کُرد مخالف ایران و ترکیه را در خود جای داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جبار المعموری از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) از وجود مقرهای وابسته به عناصر مسلح کُرد در شمال عراق خبر داد.

المعموری به پایگاه خبری را در خود جای داده است که بیشتر آنها، دارای شاخه های مسلح هستند.

وی با بیان اینکه حضور این نیروها، برای امنیت ایران و ترکیه، خطر به همراه دارد، تصریح کرد: وجود چنین مقرهایی، مخالف قانون اساسی است و باعث ضربه های خطرناکی خواهد شد و مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

این مقام عراقی در ادامه تأکید کرد: خطر این گروههای غیر عراقی این است که در پرونده های خطرناکی دست دارند، از جمله مواد مخدر، امور اقتصادی و قاچاق.

لذا ما در برابر شکل گیری گروههای سازمان یافته مسلحی قرار داریم که تهدید آنها، فقط محدود به همسایگان نیست، بلکه به عمق عراق می رسد.

المعموری با اشاره به اینکه باید خطر این گروهها را مد نظر قرار داشت، در پایان گفت که باید مفاد قانون اساسی در ممانعت از هر گونه اقدام خصمانه علیه کشورهای همسایه اجرا شود و از تشکیل مقرهایی جلوگیری کرد که برای امنیت کشورهای همسایه خطر دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو چارچوب هماهنگی: کُردهای مسلح مخالف ایران، بیش از 50 مقر در کردستان دارند

عضو چارچوب هماهنگی: کُردهای مسلح مخالف ایران، بیش از 50 مقر در کردستان دارند