مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 11:172022-09-29بين الملل

توافق روسیه با افغانستان برای صادرات سوخت و غلات


یک مقام روسی از توافق اصولی مسکو با افغانستان برای صادرات سوخت و غلات به این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، ضمیر کابلوف فرستاده رییس جمهور گفت که بین روسیه و افغانستان در مورد تامین سوخت، بنزین، گاز طبیعی مایع و غلات به طور اصولی توافق شده است.

این مقام روسی در اظهاراتی که خبرگزاری نووستی منتشر کرد، گفت که دو طرف اکنون در حال بررسی جزییات این معامله هستند؛ کابلوف تایید کرد که توافق اولیه در این زمینه حاصل شده است.

پیش از این رسانه های آمریکایی به نقل از حاجی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت تجارت و صنایع دولت طالبان در افغانستان اعلام کرد که طالبان با روسیه قرارداد موقتی را برای تامین بنزین، گازوییل، گاز و گندم و ارسال به افغانستان امضا کرده است.

به گفته عزیزی، در چارچوب این قرارداد، افغانستان سالانه حدود یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن گازوییل، 500 هزار تن گاز مایع و دو میلیون تن گندم وارد خواهد کرد.

عزیزی از ارائه جزییات در مورد قیمت ها و روش های پرداخت خودداری کرد، اما تاکید کرد که روسیه موافقت کرده است برای کالاهایی که از طریق راه شوسه و راه آهن به افغانستان ارسال می شود، تخفیف در مقایسه با بازارهای جهانی ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق روسیه با افغانستان برای صادرات سوخت و غلات

توافق روسیه با افغانستان برای صادرات سوخت و غلات