مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 09:472022-09-29اقتصادي

آب دهی رود ارس به پایین ترین میزان در 50 سال اخیر رسید


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در 50 سال اخیر آب دهی رود ارس به پایین ترین میزان رسیده تا زنگ هشدار بحران آب در شمال استان نیز به صدا درآید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حمید فضائلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال خشکسالی شدید در کشور، استان اردبیل نیز از این امر مستثنی نبوده و در شمال این استان دو مخزن اصلی ارس و خدآفرین با کمترین ذخایر آبی روبرو هستند.

وی به کاهش محسوس آورد رود ارس در نیم قرن اخیر اشاره کرد و افزود: آورد رود ارس به کمتر از نیم مترمکعب رسیده است که در 50 سال اخیر سابقه نداشته و نشان می دهد باید کشاورزان و بهره برداران شمال استان در مصرف بهینه آب اهتمامی جدی داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل از ابلاغ نظام نامه کشت الگویی محصولات کشاورزی در شبکه پایاب ارس، خدآفرین و سایر سدهای استان خبر داد و بیان کرد: در سال آبی جدید تلاش بر این است تا از کشت های متفرقه و خارج از الگوی ارائه شده جلوگیری شود و کشاورزان باید دقت بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: برای سال زراعی آینده به هیچ وجه، تعهدی برای تامین آب برای کشت دوم داده نمی شود و کشاورزان نیز باید از کشت زودهنگام پاییزه خودداری کنند تا کشت خود را بعد از 15 مهرماه و برطرف شدن تنش آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب دهی رود ارس به پایین ترین میزان در 50 سال اخیر رسید

آب دهی رود ارس به پایین ترین میزان در 50 سال اخیر رسید