مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 12:272022-09-28سياسي

تمام نقاط عشایری در 2 سال آینده از نعمت برق برخوردار می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان اصفهان، عباس پاپی زاده رییس سازمان امور عشایر ایران در بیستمین جلسه شورای عشایری استان اصفهان اظهار داشت: پایه و اساس تاریخی کشور ما عشایر هستند و شهرها و روستاها با یکجانشینی عشایر ایجاد شدند و عشایر همچنان در اقتصاد و امنیت کشور تأثیر به سزایی دارند که 11 هزار و 200 شهید عشایری خود گواه این مطلب است.

وی افزود: رییس جمهور در تمامی سفرهای استانی از مناطق عشایری بازدید می کند و مهمان سیاه چادرهای عشایر می شوند که این مطلب نشانه اهمیت عشایر نزد دولت و کارگزاران نظام است.

پاپی زاده با بیان اینکه عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کنند که این میزان چهار برابر نیاز وارداتی گوشت قرمز کشور است، گفت: مهم ترین مشکل عشایر تأمین علوفه و نهاده های دامی است، در این راستا باید ارز مورد نیاز عشایر تأمین شود زیرا عشایر انبار ذخیره علوفه ندارند و بهترین راهکار قرار دادن این اعتبار در اختیار تشکل های تعاونی است.

رییس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: صاحبان معادن مناطق عشایری جرقویه باید حقوق قانونی عشایر را پرداخت کنند و انصاف نیست عشایر از مراتع خود محروم شوند، بنابراین متقاضیان معادن مناطق مذکور باید تحت عنوان حقوق عرفی رضایت عشایر را جلب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام نقاط عشایری در 2 سال آینده از نعمت برق برخوردار می شوند

تمام نقاط عشایری در 2 سال آینده از نعمت برق برخوردار می شوند