مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 12:072022-09-28سياسي

جهل و هیجان؛ دو عاملی که نوجوانان را کورکورانه به خیابان کشاند


25 شهریورماه با درگذشت مهسا امینی، در حالی که نهادهای انتظامی و قضایی از بررسی دلایل این اتفاق خبر داده و اعلام کردند نتیجه نهایی با تکمیل تحقیقات علنی خواهد شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، توهین به مقدسات، حمله به آرمان های کشور، تابو شکنی بی سابقه در تعرض به پلیس، پیدا شدن مجدد سر و کله گروه های معاند، ضد انقلاب و جریان های جدایی طلب که سال ها پیش طومارشان در هم پیچیده شده بود از بارزترین شاخصه های تجمعات اخیر بود.

تجربه گسترده نظام به ویژه آنچه در یک دهه اخیر رخ داد، سبب شد نیروی امنیتی و انتظامی با خویشتن داری عمیق و با وجود کمترین برخورد با معارضین، به سرعت کنترل اوضاع را در دست گرفته و به آشوبگری های خیابانی پایان دهد.

یکی از ویژگی آشوب های خیابانی اخیر حضور نوجوانان و جوانان کم سن و سال بود که با شعله ور شدن جو احساسات و هیجان زیاد، توسط عده ای از افراد سازمان یافته و مشخص به سمت خشونت، پرخاشگری و تخریب و آسیب رسانی، هدایت می شدند.

مسئله ای که تا کنون آمار خاصی از آن منتشر نشده اما مشاهدات میدانی 18 ساله ای است که با باور دروغ پردازی های رسانه های ماهواره ای به امید ورود به فضای آشوب و هیجان راهی شیراز شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهل و هیجان؛ دو عاملی که نوجوانان را کورکورانه به خیابان کشاند

جهل و هیجان؛ دو عاملی که نوجوانان را کورکورانه به خیابان کشاند