مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 12:072022-09-28اجتماعي

تاکنون 89 کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند


مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: در مجموع 89 کاروان زیارتی متشکل از 6 هزار و 500 زائر افغانستانی از بیست و دوم شهریورماه تا پایان ماه صفر از مرز زمینی دوغارون، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، علی فخاری مدیر اجرایی ستاد وارد کشور شدند که در مرز دوقارون مورد استقبال قرارگرفته  و در حسینیه شهید سلیمانی پذیرایی شدند.

فخاری اظهار کرد: برای انتقال زائران افغانستانی از پایانه مرزی دوغارون به مشهد و مرزهای غربی، ظرفیت ناوگان جاده ای تایباد و شهرهای اطراف مورد استفاده قرار گرفت وبرای این مهم 125 دستگاه اتوبوس به کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان جهت بهسازی، نوسازی، نصب تاسیسات، فضاآرایی و تعویض تجهیزات در مسیر ورود زائران در گذرگاه بین المللی دوغارون هزینه شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد بیان کرد: افزون بر 20 نهاد اجرایی شهرستان در ایام پایانی ماه صفر، در خدمات دهی به زائران اهل بیت(ع) نقش داشتند که حمل ونقل، پذیرایی، کار با کودکان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، اسکان و حمل بار از جمله این خدمات بودند.

فخاری خاطرنشان کرد: معبر بین المللی دوغارون در سال های 97 و 98 هم میزبان زائران افغانستانی بوده است و پس از وقفه ای دو ساله به علت همه گیری کرونا در سال 1401 نیز میزبان  زائرین بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 89 کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند

تاکنون 89 کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند