مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 12:022022-09-28سياسي

مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان افتتاح شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، سعید گل فیروزی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی مردمی نفس اظهار کرد: از محورهای فعالیت مرکز تنفس در گلستان می توان به فرهنگ سازی، مشاوره و حمایت های همه جانبه بهداشتی درمانی، معیشتی و غیره است.

وی با بیان اینکه سقط جنین 20 برابر تلفات سوانح رانندگی کشور است، تصریح کرد: آمار سقط جنین معادل یک سوم تولدهای کل کشور است سقط جنین یک حرام قطعی در دین محسوب می شود و آثار دنیوی و اخروی بسیار سنگینی برای آن بیان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه سقط جنین باعث ایجاد عوارض، عفونت، خونریزی، نازایی، عوامل روحی و روانی و در نهایت منجر به مرگ مادران می شود.

گل فیروزی با اشاره به اینکه سالانه بین 300 هزار الی 500 هزار سقط جنین در ایران صورت می گیرد، ابراز کرد: متاسفانه روزانه در ایران یکهزار جنین سقط می شود.

وی با تاکید بر ماده 57 قانون حمایت از به صورت خود به خودی 8 هزار نفر معادل با 2 درصد است و سقط جنین درمانی 12 هزار معادل باسه درصد و سقط جنین جنایی 350 هزار معادل با 95 درصد است.

وی درخصوص راه های دستیابی به رشد جمعیت مطلوب در کشور افزود: تسهیل ازدواج، کاهش سن بارداری، کاهش ناباروری از مهمترین برنامه های مرکز تخصصی مردمی نفس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان افتتاح شد

مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان افتتاح شد