مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 12:022022-09-28فرهنگي

حضور آرمان مهربان در برنامه آن/ میخواستم موسیقی خودنمایی نکند!


من دوست داشتم که موسیقی به صورت خیلی آرام و زمینه ای وجود داشته باشد؛ مثل اصطلاحی که در سینما داریم که موسیقی ای بهتراست که وقتی یک سکانس را نگاه می کنیم آن را نشنویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهاردهمین قسمت از برنامه آن با حضور آرمان مهربان آهنگساز و تنظیم کننده پخش شد.

آرمان مهربان در این برنامه درباره ی آهنگسازی آلبوم نواحی اشک(2) که با هدف  بازسازی نواهای مذهبی - آیینی مرتبط با واقعه عاشورا و ارج گذاری به هنر اصیل آواز خوانی مبتنی بر ردیف آوازی موسیقی دستگاهی ایران تولید شده است به گفت و گو پرداخت.

آلبوم نواحی اشک (2) شامل 10 قطعه است؛ آهنگساز این آثار آرمان مهربان و خوانندگان آنها متین رضوانی پور، مهدی محمدی، سیدمحسن حسینی و سبحان منکشف (خواننده نوجوان) هستند.

مهربان در این برنامه درباره ی پژوهش و شکل گیری آلبوم نواحی اشک (2) که به نوحه های کهن نواحی مختلف ایران پرداخته گفت: انتخاب یک قطعه محلی برای هر کدام از  شب های دهه ی اول محرم کار پیچیده ای ست.

من در این راه ازکمک های متین رضوانی که به نواحی مختلف ایران سفر کرده و مجموعه وسیعی از نوحه و ملودی های محلی را جمع آوری کرده اند و اشراف کاملی به آرشیواین نوحه ها داشتند بهره بردم؛ این موضوع  دست من را برای انتخاب قطعه باز میگذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور آرمان مهربان در برنامه آن/ میخواستم موسیقی خودنمایی نکند!

حضور آرمان مهربان در برنامه آن/ میخواستم موسیقی خودنمایی نکند!