مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 23:072022-09-27پزشكي

کمبود واکسن آنفلوآنزا در استان خراسان جنوبی نداریم


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم، گفت: واکسیناسیون آنفولانزا به ویژه در گروه های پرخطر می تواند حدود 31 درصد خطر مرگ و تا 82 درصد خطر بستری به دنبال ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، مجید شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر استفاده از واکسن درمان در بخش های خاص مانند عفونی و همچنین بیماران پرخطر مانند بیماران سرطانی و دیالیزی ها تزریق شده و در مراحل بعد در صورت دریافت سهمیه به سایر افراد پرخطر مانند سالمندان، بیماران مزمن، مادران باردار و کادر بهداشت شاغل در مراکز پرتردد تزریق می شود.

وی افزود: واکسیناسیون آنفولانزا به ویژه در گروه های پرخطر می تواند حدود 31 درصد خطر مرگ و تا 82 درصد خطر بستری به دنبال ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در استان کمبود واکسن آنفلوآنزا نداریم یادآور شد: بهترین زمان تزریق واکسن مقارن با سرد شدن هوا ( اواخر شهریور ماه ) است.

البته پس از این زمان نیز تزریق واکسن در پیشگیری از بیماری موثر خواهد بود اما در این محدوده زمانی، اثر بخشی بیشتری دارد و هم اکنون واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های سراسر کشور در دسترس قرار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود واکسن آنفلوآنزا در استان خراسان جنوبی نداریم

کمبود واکسن آنفلوآنزا در استان خراسان جنوبی نداریم