مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 11:422022-09-27بين الملل

کاهش ارزش پوند به پایین ترین سطح


در حالی که هنوز یک ماه از آغاز به کار دولت جدید لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس نمی گذرد اما با کاهش ارزش پوند در برابر دلار به پایین ترین سطح، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، با تصمیمات جدید دولت تراس که منجر به کاهش شدید ارزش پوند شده است، حزب اصلی اپوزیسیون کارگر انگلیس، نخست وزیر را به دلیل برنامه هزینه های کلان مورد انتقاد قرار داد، برنامه ای که برخی از اقتصاددانان هشدار می دهند که می تواند تورم را بیشتر کند.

راشل ریوز سخنگوی امور مالی حزب کارگر انگلیس وضعیت را به عنوان یک اضطرار ملی توصیف کرد و تراس و کواسی کوارتنگ رییس خزانه داری را به دو قمارباز ناامید در یک کازینو که به دنبال شکست خوردن هستند تشبیه کرد.

ریوز در ادامه افزود: پیام بازارهای مالی در روز جمعه واضح بود و امروز صبح (دوشنبه) این پیام حتی واضح تر شده است، استرلینگ کاهش یافته است.

این به معنای افزایش قیمت ها است، زیرا هزینه های واردات افزایش می یابد.

انگلیس با روی کار آمدن دولت جدید لیز تراس با یک بحران هزینه زندگی با افزایش قیمت انرژی همراه با تورم و رکود دستمزدها مواجه شده است.

شاخص تورم در انگلیس به دلیل شرایط جدید ناشی از جنگ در اوکراین، همه گیری کرونا و برگزیت به سرعت در حال افزایش است و از محدوده 2 درصد در سال گذشته به 9.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ارزش پوند به پایین ترین سطح

کاهش ارزش پوند به پایین ترین سطح