مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 11:172022-09-27سياسي

روایتی از یک جنایت بزرگ «کومله» در کردستان


تعداد نیروهای کومله زیاد بود یکی یکی نیروهای ما شهید می شدند و جوی خون در کوچه پس کوچه های روستا جاری شده بود، در این درگیری که از ساعت 4 صبح تا 7 شب ادامه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، کردستان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی درگیر غائله قومی شد که افرادی جدایی خواه در قالب گروه های ضدانقلاب علیه انقلاب اسلامی مسلح شده و در خط دشمنان این انقلاب قرار گرفتند.

آنها ابتدا با عنوان و شعار دفاع از مردم کُرد و کردستان موفق شدند عده ای از جوانان این منطقه را فریب دهند اما بعد از اینکه مردم با هدف اصلی آنها آشنا شدند خط خود را از این گروه ها جدا کردند و به مبارزه با آنها پرداختند.

روستای دولاب از توابع بخش سیروان و در 40 کیلومتری جنوب شهر سنندج یکی از روستاهایی بود که در اوایل انقلاب اسلامی، مقر گروهک کومله بود و در چندین مورد عده ای از مردم بی گناه این روستا، توسط مزدوران این گروهک به اسارت گرفته می شدند و به روستاهای همجوار منتقل می شدند.

روستای دولاب منطقه ای مابین سنندج و کامیاران با کوه های مرتفع و بلند، دره ها و شیاره های عمیق و گردنه های فراوان است.

لذا وجود این ویژگی ها بهترین موقعیت را برای جنگ های نامنظم در این روستا به وجود آوره بود، به همین دلیل ضدانقلاب از بدو شروع غائله تا زمان پاکسازی نهایی با ایجاد مقرهای پدافن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از یک جنایت بزرگ «کومله» در کردستان

روایتی از یک جنایت بزرگ «کومله» در کردستان