مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 11:072022-09-27اجتماعي

شعر زیبای ناصرالدین شاه در وصف امام رضا(ع) چه بود؟


قدیم ها که امکانات کم بود و سفر دشوار بود و راه، طولانی بود پابوس امام رضا (ع) چگونه می رفتند ایرانی ها؟ با امکانات کم و با دشواری زیاد و در راهی طولانی می رفتند و از تهران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، زیارت حرم رضوی همیشه آرزو بود در ایران؛ خیلی ها بوده اند لابد که قسمتشان نشد و خیلی ها هم همت و سعادت داشتند و رفتند و مشهدی شدند.

هر چه بود وضعیت در دوره قاجار این گونه بود که ادوارد پولاک نوشته است: پس از کربلا، مشهد زیارتگاهی است که مورد توجه همه شیعیان قرار می گیرد و ارنست اورسل نوشته است: امام رضا (ع) یکی از مقدسان ملی ایرانیان است که مقبره اش همه ساله از سوی هزاران نفر زیارت می شود و کلود آنه فرانسوی در کتاب اوراق ایرانی نوشته است: این امام از بازماندگان واقعی و بر حق پیامبر است که خائنانه در مشهد مسموم و شهید شده و در مسجد این شهر به خواب ابدی فرو رفته است.

هر ایرانی واقعی باید مشهدی باشد .

سفر عمومی، سفر خصوصی! در گذشته که سفر مشهد طولانی بود و خطرها داشت شروع سفر این گونه بود: هر مسافری که قصد سفر به مشهد را می کرد جارچی و اهالی محل برای بدرقه اش هم قدم می شدند و برایش آش پشت پا می پختند.

زمانی هم که از مشهد برمی گشت برایش قربانی می کردند، ولیمه می دادند و عبارت مشهدی را هم پیشوند اسمش می کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر زیبای ناصرالدین شاه در وصف امام رضا(ع) چه بود؟

شعر زیبای ناصرالدین شاه در وصف امام رضا(ع) چه بود؟