مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 10:322022-09-27بين الملل

بغداد: در پی انتقال مذاکرات تهران و ریاض به سطوح سیاسی هستیم


وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که بغداد در تلاش است تا گفت وگوها بین تهران و ریاض را از سطوح امنیتی-اطلاعاتی به سطوح سیاسی منتقل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فواد حسین  وزیر امور خارجه عراق با اشاره به برگزاری پنج نشست بین تهران و ریاض در بغداد، گفت: عراق به تلاش های میانجی گرانه خود در جهت نزدیک تر کردن ، حسین در گفت وگو با این شبکه ضمن اشاره به تداوم میانجی گری های عراق بین دو کشور افزود: دو طرف تاکنون پنج نشست در بغداد برگزار کرده اند که در سطوح اطلاعاتی و امنیتی بوده اند.

اکنون اختلاف نظر در همین مورد (سطح گفت وگوها) است .

وزیر امور خارجه عراق افزود: با طرف های ایرانی و عربستانی ملاقات کردم و در حال تلاش برای تغییر سطح امنیتی مذاکرات به سطح سیاسی بین وزرای خارجه هستیم؛ اما این بحث در حال حاضر ادامه دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد .

حسین در پاسخ به این سوال که چه زمانی چنین نشستی در سطح وزرای خارجه بین تهران و ریاض برگزار خواهد شد، توضیح داد: قبلا هم گفته بودم که ما گفت وگوها را ادامه می دهیم.

دو طرف تاکنون پنج نشست و دیدار رسمی داشته اند، اما اولاً این نشست ها در سطوح سازمان های اطلاعات بوده و ثانیاً محتوای جلسات به طور رسمی اعلام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد: در پی انتقال مذاکرات تهران و ریاض به سطوح سیاسی هستیم

بغداد: در پی انتقال مذاکرات تهران و ریاض به سطوح سیاسی هستیم