مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 10:022022-09-27سياسي

آمریکایی ها در نیویورک خواستار مذاکره مستقیم شدند


وزیر امور خارجه ایران می گوید چنانچه آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال تحقیقات فنی و نه سیاسی در مکان های ادعایی در ایران باشد، تهران آماده همکاری با این نهاد بین المللی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای با وبگاه المانیتور به توضیح درباره مذاکرات رفع تحریم های وین و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخته است.

وی در این مصاحبه که امروز دوشنبه منتشر شده گفته که ایران آماده همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل و فصل مسائل پیرامون تحقیقات این سازمان در سه مکان ادعایی در ایران است.

طبق نوشته المانیتور، امیرعبداللهیان گفته تا جایی که آژانس اتمی به دنبال حل و فصل مسائل مربوط به سه مکان ادعایی به صورت فنی و نه به صورت سیاسی باشد، تهران آماده همکاری با این نهاد بین المللی است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفته است: آژانس سوالاتی درباره سه مکان ادعایی دارند که می گویند در آنها اورانیوم پیدا کرده اند و ما آماده ایم به آن سوالات پاسخ بدهیم.

امیرعبداللهیان گفته هنگامی که در خصوص بازگشت به توافق هسته ای برجام توافق حاصل شود، ایران آماده خواهد بود به آژانس فراتر از توافقات پادمانی دسترسی بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکایی ها در نیویورک خواستار مذاکره مستقیم شدند

آمریکایی ها در نیویورک خواستار مذاکره مستقیم شدند