مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 19:172022-09-25اقتصادي

افزایش تورم و تشدید وضعیت وخیم معیشتی مردم لیبی در سایه جنگ داخلی


طولانی شدن جنگ داخلی در لیبی وضعیت اقتصادی این کشور را به شدت تحت تأثیر قرار داده و موجب وخامت شرایط معیشتی مردم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید ، بحران های معیشتی در لیبی با افزایش قیمت ها در بازارها و تشدید فشارها بر خانواده ها افزایش یافته است.

وئام المصراتی، تحلیلگر اقتصادی لیبیایی با اشاره به شدت بالای فشارها و بار زندگی بر طبقات فقیر و کم درآمد در کشورش می گوید: کارمندان دولت و اقشار وسیعی از جامعه لیبی از گرانی در ازای دریافت حقوق کم رنج می برند و این بحران برای طبقه متوسط ​​جامعه که از بحران اقتصادی به شدت متاثر شد ه اند، سنگین تر بوده است.

 المصراتی توضیح داد: بیکاری در بین جوانان لیبی در حال افزایش است و در همین حال افزایش قیمت کالاهای اساسی، کمبود خدمات عمومی و بدتر شدن وضعیت خدمات دهی در بیمارستان ها نیز به دلیل کمبود امکانات از برجسته ترین مسائل گریبانگیر مردم لیبی است.

  بشیر مصلح پژوهشگر اقتصادی نیز با اشاره به اینکه در سال های اخیر تغییرات اجتماعی در الگوی مصرف روزانه شهروندان لیبی ایجاد شده و خرید، صرفاً به کالاهای اساسی محدود شده است، تاکید کرد: جنگ در لیبی وضعیت اقتصادی را تحت تأثیر قرار داد و به وخامت شرایط زندگی کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تورم و تشدید وضعیت وخیم معیشتی مردم لیبی در سایه جنگ داخلی

افزایش تورم و تشدید وضعیت وخیم معیشتی مردم لیبی در سایه جنگ داخلی