مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 12:522022-09-25اقتصادي

توافق 22بندی دو وزیر و رییس کل بانک مرکزی/ اختصاص 1167 هزار میلیارد تسهیلات به صنعت


رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت توافق کردند در سال جاری 1167 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت اختصاص یابد و امکان معامله اوراق گام و برات الکترونیک به میزان 100 هزار میلیارد تومان در بورس کالا فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تفاهم نامه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید احسان خاندوزی و علی صالح آبادی به امضاء رسید.

  این تفاهم نامه در راستای تعیین حدود اعتبارات مورد نیاز بخش صنعت و معدن و تامین مالی از مسیر توسعه ابزارهای تامین مالی جدید است.

طبق این تفاهم نامه، هدف گذاری پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن توسط بانک ها در سال 1401 به میزان 933 هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و 234 هزار میلیارد تومان برای سرمایه ثابت تعیین شده است.

براساس متن این تفاهم نامه استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره ای مانند اوراق گام و برات الکترونیک در معاملات بورس کالا به میزان 100 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 1401 انجام می شود.

همچنین اعطای مجوز به بانک ها معادل 50 هزار میلیارد تومان برای ضمانت اوراق بدهی منتشر شده توسط شرکت های تولیدی در بازار سرمایه ظرف یک ماه و تخصیص تسهیلات بازسازی، نوسازی و احیای واحدهای تولدی به میزان 50 هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری و همچنین دستیابی به هدف پرداخت تسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق 22بندی دو وزیر و رییس کل بانک مرکزی/ اختصاص 1167 هزار میلیارد تسهیلات به صنعت

توافق 22بندی دو وزیر و رییس کل بانک مرکزی/ اختصاص 1167 هزار میلیارد تسهیلات به صنعت