مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مهر 1401 ساعت 11:072022-09-25سياسي

پاشایی: حجاب معاصرت نگذاشت علامه حسن زاده را آن طور که باید بشناسیم


یکی از عللی که موجب مهجوریت علامه حسن زاده شد، حجاب معاصرت است.

تا زمانی که فرد زنده است، شخصیتش چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، سوم مهر ماه، اولین سالروز ارتحال عارف و فیلسوف بزرگ جهان اسلام حضرت علامه حسن حسن زاده آملی است.

شخصیتی کم نظیر و بلکه بی نظیر که در علوم مختلف اسلامی از قبیل علوم عقلی و نقلی و دانش های دیگر چون ریاضیات، کیهان، اختر، هیأت و.

زبانزد دوران بود.

با این حال گویی این شخصیت شاخص آن طور که باید در بین مردم شناخته نشده و بسیاری از عموم مردم نسبت به ایشان علم و آگاهی چندانی ندارند.

در این راستا تصمیم گرفتیم با محمدجواد پاشایی استادیار فلسفه و حکمت و همچنین عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه شاهد گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید.

محمدجواد پاشایی در ابتدا گفت: یک قاعده در علم منطق وجود دارد و آن این است که اگر قرار باشد مفهومی یا چیزی تعریف شود، معرِّف (تعریف کننده) باید معرَّف (تعریف شونده) را به وسیله عبارات و مفاهیم واضح و روشنی تعریف کند تا انتقال تعریف به شکل روشن و جلی باشد.

بنده خودم را حقیقتاً شایسته صحبت و تعریف از مقام شامخ حضرت علامه حسن زاده نمی دانم اما با این حال بنا به آنچه که اساتید ما گفته اند و خود در آثار ایشان خوانده ام مطالبی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاشایی: حجاب معاصرت نگذاشت علامه حسن زاده را آن طور که باید بشناسیم

پاشایی: حجاب معاصرت نگذاشت علامه حسن زاده را آن طور که باید بشناسیم