مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 22:172022-09-24بين الملل

ادعای تایوان؛ ساخت موشک هوا به سطح و رهگیری جت های چین


به دنبال اعلام چین در ایجاد یگان پهپادی مجهز به بمب های لیزری، وزارت دفاع تایوان مدعی ساخت موشک کروز هوا به سطح و رهگیری شماری جنگنده و کشتی جنگی چین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام و ضد زیر دریایی ارتش چین اطراف جزیره پرواز کردند.

این وزارتخانه مدعی شد که ارتش تایوان جنگنده ها، کشتی های جنگی و یگان های موشکی خود را حین رصد جنگنده ها و کشتی های جنگی چین به حالت آماده باش درآورد و هشدارهای رادیویی صادر کرد.

تایوان بخشی از چین محسوب می شود که ادعاهای جدایی طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت نمی شناسند.

  سفر اخیر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان  آمریکا  به تایوان خشم شدید چین را در پی داشت و پکن متعاقب این سفر تمرین های نظامی گسترده  پیرامون تایوان از جمله با شلیک موشکهای بالستیک برگزار کرد.

مدتی بعد از سفر پلوسی، دو هیات دیگر از نمایندگان کنگره آمریکا که اولی تحت سرپرسی سناتور دموکرات اد مارکی و دومی تحت سرپرستی مارشا بلکبرن سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی بود سفرهای جداگانه ای به تایپه انجام دادند.

در وزارت دفاع تایوان مدعی شد که یک جنگنده تایوانی یک تیر موشک کروز هوا به سطح را برای اولین بار در رزمایشی شلیک کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای تایوان؛ ساخت موشک هوا به سطح و رهگیری جت های چین

ادعای تایوان؛ ساخت موشک هوا به سطح و رهگیری جت های چین