مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 12:022022-09-24سياسي

از تبیین حمایت غربی ها از صدام توسط شهید رجایی تا تصویر حاج قاسم در دست رییسی


اکنون موازنه قدرت و اثربخشی ها در شرق و غرب عالم در حال تغییر و چرخش است و دیپلماسی روش های نوین و پیچیده تری می طلبد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی عرب صادق، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی: اخیرا نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد و فرصتی برای بیان حقایق و گام بلندی در عبور از دیوار بلند رسانه های استعماری و استکباری سلطه گران بوده و هست چرا که رسانه های کشورهای غربی و عواملشان در داخل کشور همواره تلاش کرده اند، بر صیانت از ظلم و ظالم در افکارعمومی دنیا غبارافکنی کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر هر سال (اواخر شهریور یا اوایل مهر) تشکیل می شود و ضمن سخنرانی روسای جمهور، فرصت و مجالی است برای دیدارهای دیپلماتیک و ابزاری برای پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی کشورهاست.

بین سایر ارکان اصلی این سازمان (شورای امنیت، شورای قیمومیت، دیوان بین المللی دادگستری، شورای اقتصادی و اجتماعی، دبیرخانه) در مجموع عمومی سازمان ملل، همه 193 عضو سازمان ملل متحد با حق رأی برابر حضور دارند و شرط تصویب قطعنامه در آن با دو سوم اکثریت اعضا است.

در منشور سازمان ملل متحد کارکرد مجمع عمومی این طور تعریف شده است: رایزنی، بررسی و ارائه توصیه هایی درباره موضوعاتی نظیر صلح و امنیت بین الملل، خلع سلاح، حقوق بشر، راهکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تبیین حمایت غربی ها از صدام توسط شهید رجایی تا تصویر حاج قاسم در دست رییسی

از تبیین حمایت غربی ها از صدام توسط شهید رجایی تا تصویر حاج قاسم در دست رییسی