مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 21:222022-09-23بين الملل

دیدار وزیر امور خارجه چین و دبیر کل ناتو


وزیر امور خارجه چین و دبیرکل ناتو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، روابط دوجانبه و تحولات بین المللی از جمله جنگ اوکراین را به بحث گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر امور خارجه است و نسبت به رشد و توسعه چین دیدگاه مثبتی دارد.

او بدون اشاره به سه دور گسترش ناتو گفت، این اتحاد نظامی به استقرار در موقعیت جغرافیایی اصلی خود در زمان ایجادش متعهد است و به دنبال همکاری با چین در زمینه کنترل تسلیحاتی، تغییرات اقلیمی و دیگر چالش های جهانی است.

دبیرکل ناتو همچنین گفت، ناتو و کشورهای عضو، به اصل چین واحد پایبند هستند و مواضع آن ها در برابر مسائل تایوان تغییری نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد چین نقش مهمی در پایان دادن به جنگ در اروپا ایفا کند.

وانگ یی نیز افزود که امیدوار است ناتو مسائل بین المللی کنونی را با حفظ آرامش و به شکل عینی مدیریت کند و از کشیدن خطی تفرقه آمیز بر اساس وجاهت سیاسی خودش دست به ساده انگاری نزند.

وزیر امور خارجه چین متذکر شد، چین در مورد مسئله صلح و امنیت گفت، چین با وجود اینکه کشوری بزرگ است اما دارای بهترین سوابق بوده و میلی برای توسعه طلبی نداشته و به کشور دیگری حمله نکرده، درگیر جنگ های نیابتی نشده، درپی ایجاد فضای نفوذ نبوده، ایدئولوژی صادر نکرده و در امور داخلی دیگر کشورها مداخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر امور خارجه چین و دبیر کل ناتو

دیدار وزیر امور خارجه چین و دبیر کل ناتو