مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 12:172022-09-23اقتصادي

صادرات ایران به عراق به 10 میلیارد دلار افزایش می یابد


وزیر اسبق بازرگانی گفت با بیان اینکه صادرات ایران به عراق در نیمه دوم سال افزایش می یابد، گفت: پیش بینی می شود صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به 10 میلیارد دلار برسد.

- یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره دلایل کاهش صادرات ایران به عراق طی دو ماه گذشته ،گفت: عمده کاهش صادرات ما به عراق مربوط به صادرات گاز و برق بوده است که با توجه به مذاکراتی که بین دو کشور انجام شده  این مساله  حل خواهد شد.

  وی افزود: با وجود کاهش صادرات در دو قلم کالای ذکر شده اما در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی رشد داشته ایم بنابراین این نوسان صادراتی حل شدنی است و با توجه به شرایط موجود امیدواریم تا پایان سال به رقم 10 میلیارد دلار صادرات به عراق دست یابیم.

  * افزایش صادرات در نیمه دوم سال به عراق وزیر اسبق بازرگانی  با بیان اینکه پیش بینی می شود در نیمه دوم سال صادرات به عراق افزایش یابد، بیان داشت: بازار عراق یک بازار استراتژیک است و امکان رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری ظرف چند سال آینده وجود دارد.

  رییس اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه عراق تا 10 سال آینده در حوزه های اقتصادی بزرگترین بازار برای فعالان اقتصادی در منطقه و بویژه ایران به شمار می رود، اظهار داشت: عراق از نظر اقتصادی کشور ضعیفی نیست و تنها در ماه گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات ایران به عراق به 10 میلیارد دلار افزایش می یابد

صادرات ایران به عراق به 10 میلیارد دلار افزایش می یابد