مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 08:522022-08-19اقتصادي

ضرورت ورود ناشران به موضوع قیمت گذاری دستوری در بازار سرمایه


عضو هیات مدیره کانون کارگزاران گفت: قانون تجارت به ناشران اجازه داده است تا هر نوع زیانی که به سهام داران وارد می شود را پیگیری کنند، بنابراین اولین قدم در احقاق حق سهام داران این است که ناشران به تخلفاتی نظیر قیمت گذاری دستوری ورود کنند.

- علیرضا تاج  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عنوان کرد: یکی از مسائلی که موجب شده است تا حقوق صاحبان سهام در شرکت های بورسی ضایع شود این است که بسیاری از مدیرعامل ها و اعضای هیئت مدیره شرکت های بورسی منتخب سهام دار خرد نیستند و مدیران شرکت ها از سمت وزارت اقتصاد و وزارت صمت و یا این که از سوی سهام عدالت به مدیر عاملی و یا اعضای هیئت مدیره تعیین می شوند، طبیعی است این مدیران با قیمت گذاری دستوری مخالف نیستند.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار طبق اساس نامه، حمایت از حقوق سهامدار خرد است، بنابراین سازمان بورس باید وارد عمل شود و هم در مجامع و هم در سایر موارد به دستور العمل های حاکمیت شرکتی عمل کند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه باید برای سهام داران خرد حداقل یک سیت هیئت مدیره اختصاص دهیم، در پاسخ به این گفته که ما در بازار سرمایه شرکت های به معنای واقعی خصوصی هم داریم، اما این شرکت ها نیز نمی توانند مانع از دخالت های دولت در شرکت و صنعت شوند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ورود ناشران به موضوع قیمت گذاری دستوری در بازار سرمایه

ضرورت ورود ناشران به موضوع قیمت گذاری دستوری در بازار سرمایه