مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 14:422022-08-18سياسي

اسارت مقدسی که طعم آزادی اش همچنان شیرین است


خبرگزاری فارس سروستان، نرجس علیرضایی: به بهانه سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور، پای صحبت ها و خاطرات فرهنگی بزرگواری از دیار سروستان نشستم، کسی که بهترین روزهای جوانی خود را در اسارت سپری کرد و در جبهه ها جنگید و بعد از رهایی، باز از پا ننشست و جنگیدن در جبهه فرهنگ و تعلیم و تربیت به فرزندان این آب و خاک را پیشه خود کرد.

حبیب اله مومنی سروستانی که این روزها، هرچند روزهای بازنشستگی خود را می گذراند و پس از سالها تدریس در رشته عربی، دینی و قرآن، حرفهای زیادی از دوران تدریس و بودن در کنار دانش آموزان دارد، اما از او خواستم که برایم از روزهای جبهه و جنگ بگوید.

مومنی با اشاره به اینکه دو مرتبه راهی جبهه شده بود، شروع به روایت خاطرات جبهه کرد و گفت: اولین دفعه که به جبهه رفتم سال 61 بود که به جبهه های مهران و دهلران اعزام شده بودم و آن زمان  حدود 16 ساله بودم و دوم دبیرستان درس می خواندم، همچنین سال 65 که دانشجوی سال دوم تربیت معلم شهید مطهری بودم به همراه جمعی از دوستان در عملیات کربلای 4 شرکت کردم که منجر به اسارتم به مدت دقیقا 44 ماه و یک روز شد که در 5 شهریور 69 به کشور بازگشتم.

این جانباز عزیز ادامه داد: خاطرات دروان اسارت بسیار زیاد است و به قولی خاطراتی بسیار سخت و ناگوار بود از همه لحاظ، مثلا از جهت بهداشت، اسکان، غذا و حوادث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسارت مقدسی که طعم آزادی اش همچنان شیرین است

اسارت مقدسی که طعم آزادی اش همچنان شیرین است