مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 13:272022-08-18اقتصادي

تدبیر دولت سیزدهم در بازگشایی گره کور روابط تجاری با ترکمنستان و قزاقستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، محسن اعتماد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در دو سال اخیر 2 هزار و 100 میلیارد ریال پروژه در حوزه راه آهن استان گلستان اجرا شده است .

وی ادامه داد: با دیپلماسی اقتصادی که دولت سیزدهم و استاندار گلستان مورد توجه و تاکید قرار داده گره های کور تجاری با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان که سبب بروز مشکل برای صادرکنندگان و گمرک و راه آهن شده بود، باز شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 خاطرنشان کرد: در پی دیپلماسی فعالانه دولت سیزدهم، اولین قطار کانتینری از مبدا قزاقستان به اروپا از طریق محور اینچه برون منتقل شد.

اعتماد بیان کرد: تعرفه حمل کانتینری با همکاری کشورهای قزاقستان و ترکمنستان کاهش یافته و تجارت از این کریدور برای تجار و بازرگانان ارزان تر از محورهای دیگر است.

وی افزود: از سال 93 تا قبل از دولت سیزدهم با وجود اینکه ایستگاه اینچه برون افتتاح شده بود اما هیچ اقدامی انجام نشد و فقط یک محوطه تخلیه و بارگیری بار به مساحت 2500 متر وجود داشت اما اکنون 5 محوطه تخلیه و بارگیری با مساحت حدود 30 هزارمترمربع ایجاد شده است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 با بیان اینکه در هفته دولت امسال 112 میلیارد تومان پروژه در حوزه ریلی داریم گفت: ایستگاه اینچه برون به عنوان یکی از مهم ترین ایستگاه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدبیر دولت سیزدهم در بازگشایی گره کور روابط تجاری با ترکمنستان و قزاقستان

تدبیر دولت سیزدهم در بازگشایی گره کور روابط تجاری با ترکمنستان و قزاقستان