مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 11:472022-08-18اقتصادي

رقم 100 میلیارد تومان چرا مبنای انتشار اسامی بدهکاران بانکی شد


اسامی بدهکاران بانکی را در چارچوب و سقف تعیین شده در مصوبه شورای پول و اعتبار منتشر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، روز گذشته برخی رسانه ها با انتشار گزارش هایی در خصوص سازوکار انتشار اسامی تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط در  بانک ها، برخی ابهامات در خصوص تسهیلات گیرندگان زیر 1000 میلیارد ریال مطرح کردند.

ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی اسامی بدهکاران بانکی  را در چارچوب و سقف تعیین شده در مصوبه شورای پول و اعتبار  منتشر می کند، توضیحات زیر ارائه می شود.

یکی از ارکان نظارت بانکی موثر، استقرار سازوکارهای انضباط بازار (Market Discipline) بوده که مستلزم افشای اطلاعات لازم برای عموم ذینفعان شبکه بانکی از جمله سرمایه گذاران در سهام بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی و سپرده گذاران آن ها به شمار می رود.

بدیهی است این مهم بر بانک مرکزی به عنوان مقام نظارت بانکی پوشیده نبوده و این بانک همواره تلاش کرده با در نظر گرفتن مجموعه شرایط کشور، گام های لازم برای تقویت سازوکارهای انضباط بازار و بهره گیری از آن ها برای بهبود عملکرد نظام بانکی را پیش بینی و اجرایی کند.

بر همین اساس، بانک مرکزی در سنوات گذشته در صورت های مالی (نمونه) موسسات اعتباری، یادداشت های مجزایی برای افشای تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط موسسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقم 100 میلیارد تومان چرا مبنای انتشار اسامی بدهکاران بانکی شد

رقم 100 میلیارد تومان چرا مبنای انتشار اسامی بدهکاران بانکی شد