مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 11:422022-08-18اقتصادي

کردستان جزو شاخص ترین استان ها در تعدد بناهای تاریخی است


مدیرکل حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کردستان از حیث تعدد بناها و اماکن تاریخی، جزو شاخص ترین استان ها در سطح کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، جمشید جعفرپور در بازدید از عمارت خسروآباد و اقامتگاه سنتی سیمین در شهر سنندج اظهار کرد: یکی از شاخص ترین و برجسته ترین نمودهای فرهنگی و تاریخی هر کشوری آثار تاریخی و فرهنگی آن است.

مدیرکل حقوقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه استان کردستان دارای بناها و آثار تاریخی فراوان و شاخصی است، افزود: بهره گیری از این قابلیت ها می تواند در ایجاد فرصت های شغلی و توسعه اقتصادی در منطقه بسیار حائز اهمیت باشد.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد حفظ و احیاء بناهای تاریخی و همچنین توسعه صنعت گردشگری این استان به دلیل هم مرز بودن با کشورعراق و جذب هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی بیش از پیش مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

جعفرپور بر معرفی هرچه بیشتر جاذبه های تاریخی و فرهنگی و حفاظت از آنها تاکید کرد و یادآور شد: هویت تاریخی متعلق به عموم مردم و همه نسل هاست و ضرورت دارد که برای آیندگان نیز حفظ و حراست شود.

حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی در اولویت است مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هم در این بازدید، حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی ملمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان جزو شاخص ترین استان ها در تعدد بناهای تاریخی است

کردستان جزو شاخص ترین استان ها در تعدد بناهای تاریخی است